Kwaliteit

Patiënttevredenheidonderzoek

Eens per jaar, na een opname of als een patiënt uit behandeling gaat, vragen wij patiënten mee te werken aan een patiënttevredenheidonderzoek. Bij de vragenlijst kan de patiënt zelf aangeven of de resultaten anoniem verwerkt moeten worden. Indien men daarvoor kiest worden deze niet gedeeld met de behandelaren. Alle resultaten worden gebruikt om de zorg voor onze patiënten te verbeteren.

Wij meten onze cliënttevredenheid met de CQI (consumer quality index). Onze cliënten waarderen onze zorg gemiddeld met een 7.6.

Kwaliteitsonderzoek

Het kwaliteitsstatuut maakt inzichtelijk hoe de stichtingen van de Dimence Groep aan kwaliteitsaspecten van de zorg vorm en inhoud geven. Het statuut is vormgegeven op basis van het landelijk format dat tot stand is gekomen in overleg tussen verschillende veldpartijen en in juni 2016 werd vastgesteld door de minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.

Geef je mening

We horen graag wat jij van ons vindt, zodat we onze zorg kunnen blijven verbeteren. Je kunt jouw mening vertellen aan de behandelaar. Dit stellen wij zeer op prijs. Ook kun je onze zorg waarderen via www.zorgkaartnederland.nl. Hiermee help je niet alleen Dimence, maar ook anderen die op zoek zijn naar een zorgverlener. ZorgkaartNederland biedt je een objectief en betrouwbaar overzicht met betrekking tot consumentenervaringen in de gezondheidszorg.

ROM

Routine Outcome Monitoring (ROM) biedt je de mogelijkheid om de voortgang van jouw behandeling te volgen. ROM staat voor het meten van jouw klachten en welzijn. Hierdoor krijgen jij en je behandelaar meer inzicht in de voortgang van jouw behandeling. Als het nodig is, wordt je behandeling bijgesteld.  We vragen je vóór, tijdens en bij afsluiting van de behandeling vragenlijsten in te vullen. Zo krijg je een beter beeld van het verloop van jouw psychische en lichamelijke klachten. Op deze manier proberen wij de kwaliteit van je behandeling te waarborgen.